آشنایی با شغل محتوا نویسی (بخش دوم)

درآمد محتوا نویسی

درصورتی که بتوانید تولید محتوای اثربخش داشته باشید در این زمینه درآمد بالایی خواهید داشت.باید به صورت دائم خودتان را به روز رسانی کنید و دانش و مهارت های خودتان را افزایش دهید.اگر بتوانید تولید محتوای بکری از خود ارائه دهید به زودی در بازار رقابتی معروف خواهید شد .از طرفی ساعات آزاد این حرفه به شما فرصت این را خواهد داد تا به کارهای دیگر هم بپردازید.میزان درآمد دقیق با توجه به این که سفارشی کار میکنید و یا برای خودتان تولید محتوا می کنید می تواند متفاوت باشد اما ما می توانیم بگوییم یکی از مشاغل پر درآمد این روزها بدون تردید محتوا نویسی است البته اگر بتوانید هوش تجاری خود را به کار بگیرید.

ویژگی های یک محتوا نویس

از ویژگی های یک محتوا نویس مستعدبودن, داشتن مطالعه ی زیاد خلاق بودن تیز بین بودن آگاه بودن از سلیقه ی مخاطب هدف ,تسلط کامل بر دستور زبان فارسی می توان نام برد.از طرفی یک محتوانویس از ذهن منجسم و تحلیل گر  برخوردار است.و توانایی به روز رسانی اطلاعات خود را به راحتی دارد.از دیگر ویژگی های یک محتوا نویس خوب داشتن علاقه به این شغل است.

آینده کاری محتوا نویسی

از جمله مشاغلی که بدون شک دارای آینده بسیار روشنی است می توان شغل محتوا نویسی را نام برد.امروزه کسب و کارها و انتقال اطلاعات شکل دیگری به خود گرفته است و فعالیت در دنیای مجازی از رونق بیشتری برخوردار است.مدیران و تولید کننده ها می توانند باید در کنار تولید محصول  ویا ارائه خدمات با کیفیت معرفی صحیحی از خود در دنیای رقابتی امروز داشته باشند از این رو دست به دامن محتوا نویسان حرفه ای می شوند.اگر شما نیز در فکر این هستید که به این حرفه روی بیاورید ما به شماتبریک می گوییم زیرا شما می توانید به طور دورکاری و حتی در کنار کارهای دیگر از این راه نیز کسب درآمد داشته باشید .البته داشتن مهارت و استعداد در زمینه محتوا نویسی شرط اولیه ی موفقیت می باشد.جهت کسب این مهارت ها می توانید در دوره های آموزشگاه های آزاد  تحت عنوان دوره های  تولید محتوا و یا آشنایی با دوره های سئو شرکت کنید.

 تفاوت کارشناس تولید محتوا ,کپی رایتر و کارشناس دیجیتال مارکتینگ

درباره کارشناس تولید محتوا در بالا به تفضیل اشاره شد.اما گاهی عنوان های شغلی کپی رایتر و کارشناس دیجیتال مارکتینگ و کارشناس تولید محتوا به اشتباه به جای هم استفاده می شوند .باید در نظر داشته باشید که کپی رایترها عموما اطلاع چندانی از سئو ندارند و تنها هدف آن ها با استفاده از یک محتوای جذاب  کمک به افزایش مقدار فروش و یا معرفی خدمات ارائه شده توسط یک سازمان است. اما کارشناس دیجیتال مارکتینگ  در زمینه بازاریابی با به کارگیری امکانات موجود در وب و  با برگزاری کمپین ها و استارت آپ ها فعالیت می کند.

نحوه محتوا نویسی برای سایت

در محتوا نویسی، باید محتوا را از زبان خودتان بنویسید، زیرا مخاطبان بیش تر می پسندند. بهتر است مطالب ساده و قابل فهم باشد و از مطالب پیچیده استفاده نکنید. محتوایی که حالت ترجمه ای داشته باشید، یک محتوای کاربر پسند نیست. انگیزه ای در کاربر برای خواندن ادامه مطالب ایجاد نمی کند. محتوا نویسی می تواند به صورت یک محتوای صوتی، پادکست، متن، ویدیو باشد. اگر از هر 4 مورد محتوا تهیه کنید که عالی می شود.

محتوا نویسی از روی عکس

این کار کمی به هوش و خلاقیت شما بستگی دارد. شما می توانید با توجه به کسب و کاری که در آن فعالیت می کنید. با توجه به عکس ها، مطالبی را از درون عکس ها منتشر کنید. این تولید محتوا این اطمینان را به شما می دهد که در هیچ سایتی چنین محتوایی وجود ندارد.

تحقیق و جست و جو

محتوا نویسی در این مرحله به این صورت است که شما می توانید از نظرسنجی، آزمایش و مطالعه جمعیت شناختی افراد مصرف کننده و … یک محتوای خاص تولید کنید. یک کار پژوهشی برای محصولات خود انجام دهید.

آموزش

می توانید یک محتوای آموزشی ایجاد کنید. تولید محتوای آموزشی بسیار مورد پسند کاربران می باشد. این نشان می دهد شما چقدر متفاوت هستید و متفاوت فکر می کنید. محتوا نویسی آموزشی بسیار ارزشمند است. مطمئن باشید اکثر کاربران به دنبال محتواهای آموزشی هستند. این نمونه محتوا بازخوردهای مثبتی خواهد داشت.

پرسش و پاسخ

یکی از مهم ترین نکات محتوا نویسی ایجاد پرسش و پاسخ است. اگر در سایت خود یک بخش پرسش و پاسخ و یا نظر سنجی راه اندازی کنید. می توانید تمامی پرسش ها را جمع آوری کنید و به آن ها پاسخ دهید و به صورت یک محتوا در سایت خود قرار دهید. یک تولید محتوا ی بسیار ساده و راحت برای رفع نیاز کاربران می باشد.

ویرایش در محتوا نویسی

اگر قبلاً یک محتوایی را در سایت قرار داده اید بعد از گذشت یک مدت می توانید محتوا را ویرایش کنید. حتی اگر از سایت های دیگر محتوا می نویسید و قصد دارید برای سایت خود استفاده کنید. به طور کلی فکر کپی کردن را از سر خود بیرون کنید. می توانید با ویرایش کردن مطالب و اضافه کردن توضیحات دیگر و یا ساده تر کردن مطالب یک محتوای جدید تولید کنید. توجه کنید باید یک محتوای با ارزش باشد زیرا در غیر این صورت یک کار بیهوده تلقی می شود.

اشتراک گذاشتن محتوای سایت

همان طور که متوجه شدید به اشتراک گذاشتن محتوایی که دیده نشود همان بهتر که اصلاً نوشته نشود. بنابراین باید محتوایی که تولید می کنید در همه ی شبکه های اجتماعی مانند: توئیتر، فیس بوک، لینکدین و گوگل پلاس منتشر کنید. محتوای ویدیویی را در اینستاگرام، تلگرام و … هم می توانید به اشتراک بگذارید.

لینک گذاری برای ارجاع به صفحات دیگر

توجه کنید در محتوا نویسی بهتر است از لینک ها استفاده کنید. هر محتوایی که در سایت منتشر می کنید به صفحات داخلی و دسترسی به سایر محتواها لینک قرار دهید. حتی می توانید به صفحات خارجی هم لینک ایجاد کنید. مثلاً برای ارجاع به وبلاگ ها، تلگرام و یا اینستاگرام لینک ایجاد کنید. پس حتماً بعد از نوشتن محتوا و قرار دادن آن در سایت وقت بگذارید و لینک های داخلی و خارجی ایجاد کنید. این باعث می شود بازدید از سایت شما بالا برود.

بطور منظم محتوا تولید کنید

باید برای محتوای خود زمانبندی داشته باشید. لازم نیست شما هر روز حجم زیادی از محتوا را در سایت خود قرار دهید. شاید تولید محتوا و قرار دادن آن در سایت هفته ای سه بار کافی باشد. همه ی ما می دانیم که رقبا هیچ وقت بی کار نمی مانند و برای جذب مخاطبان و تبدیل آن ها به مشتری و همچنین تبدیل مشتریان قبلی به مشتریان وفادار در حال تلاش هستند. پس باید یک محتوای ارزشمند تولید کنید. تولید محتوای زیاد اما نامناسب هیچ تاثیری ندارد و حتی بی فایده می باشد اما تولید محتوای ارزشمند اما کم بسیار موثر تر عمل خواهد کرد.

برقراری ارتباط با مخاطبان

در محتوا نویسی ارتباط بسیار مهم است. باید با افرادی که از سایت شما بازدید می کنند و یا خرید می کنند و از مشتریان شما هستند یک بخش برای ارتباط ایجاد کنید. این ارتباط به شما در ایجاد محتوای با کیفیت تر کمک می کند.

نوشتن مطالب مرتبط

یکی دیگر از اصول مهم محتوا نویسی برای وب سایت این است که باید محتوایی که تولید می شود در جهت کسب و کار باشد. یعنی باید محتوا مربوط به محصول و یا خدماتی که ارائه می دهید باشد.

به اینستاگرام ما بپیوندید: